20 Mart 2008 Perşembe

Zirvede aşk


Önceki akşam katıldığım bir davette, hafta sonunu Uludağ’da kayak yaparak geçiren müteahhit arkadaşımla karşılaştım...

Uludağ’ın eski havasından giderek uzaklaştığından yana dert yanan müteahhit arkadaşım, beni bilgilendirmekten çok sohbeti dinleyenlere hava basar bir edayla, “Giderken bana bir fotoğraf makinesi verseydin, sana çok güzel bir kaçamak haberinin fotoğrafını çekerdim” dedi...

Masadakilerden biri, “Konut satışları mı durdu? Müteahhitliği bırakıp paparazziliğe mi başlayacaksın?” diye takıldı, bir diğeri “Makineyi boş ver de, kimi gördüğünü anlat” diye ısrar edince, anlatmaya başladı.

“Tarkan’ın bir klibinde oynadıktan sonra meşhur olan güzel bir kız var ya? O kızla, Mahsun Kırmızıgül’ün dizisinde kardeşini oynayan çocuk beraberler. Dağda aynı otelde kaldık, aynı pistte kaydık” dedi...

Uludağ’dan gelen arkadaşımızın anlattıklarıyla bulmacayı çözüp, dağda gördüklerinin kimler olduğunu ortaya çıkarma görevi masadaki tek magazinci olan bana düştü.

Ve aramızda şöyle bir diyalog gelişti:

Kız hafif çekik gözlü ve güzel mi?

- Evet..

Oynadığı Tarkan klibi “Hüp” müydü?

- Evet...

O zaman kızın adı Sinemis, soyadı Candemir, doğru mu?

- Evet...

Mahsun’un dizisinden kasıt “Aşka Sürgün” mü?

- Evet...

“Aşka Sürgün” çekilirken o dizinin başrol oyuncusu Beren Saat’le aşk yaşayan oyuncu mu?

- Evet...

Onun da adı Alper, soyadı Kul... Trabzon Çarşıbaşılı, yani hemşehrim... Üstelik ailece de görüştüğümüz biri... Ama böyle bir ilişkisi olduğundan haberim bile yoktu..


Reyting ve AKP gerçeği


Ne zaman televizyonlarda hangi programların ne kadar izlendiğine ilişkin bir konu açılsa bazılarından hep aynı itiraz geliyor:

“Bu reyting cihazı denen şeyden, ne ben de var, ne tanıdıklarımda, ne de onların tanıdıklarında... Kimdir bu insanlar? Reyting işi bir safsata, inanmayın buna...

”Türkiye’de reyting ölçümü 2.500 haneye takılı 3.682 peoplemeter’la yapılıyor.

O nedenle 70 milyonluk bir ülkede her önüne gelenin bu deneklerle tanışma ihtimali çok zayıf bir olasılık...

AGB’nin deneklerini tanımadıkları için reyting sistemine inanmayanlara ben de şunu hatırlatmak istiyorum.

22 Temmuz seçimlerinde sandığa giden iki yurdum insanından biri AKP’ye oy verdi ama ben de bugüne kadar göğsünü gere gere “Ben AKP’ye oy verdim” diyene rastlamadım.

Ama bu AKP’nin yüzde 46.6 ile ikinci kez iktidar olduğu gerçeğini değiştirmiyor.



Maldonado haberde Ersoy’u geçti ama...


MTM Medya Takip Merkezi’nin 1700’ü aşkın aşkın gazete, dergi, TV kanalı ve haber sitesini araştırarak hazırladığı medya gündeminin raporunda Şubat’ta “magazin”in zirvesine Bülent Ersoy oturdu.

Ocak’ta 878 habere konu olan Ersoy, Şubat’ın ortasında, “Oğlum olsa askere göndermezdim” deyince yüzde 46’lık artışla haber sayısını 1.280’e yükseltti.

Aynı raporun başka branşlarında Ersoy’dan daha fazla habere konu olmasına akıllarda iz bırakmayanlar da var.

Örneğin Fenerbahçe’nin son transferi Clauido Maldonado...

O da tam 1.730 habere konu oldu.

Ersoy’dan 450 kez daha çok habere konu olan Maldonado’nun olay yaratan bir demecini hatırlayan var mı?

Yok...

Ama Ersoy’un savaş karşıtı çıkışı öyle ya da böyle herkesin dilinde...

Sayılar bazen tek başlarına bir şey ifade etmiyor demek ki...

Çok fazla habere konu olmak kadar, nasıl gündem oluşturduğunuz da önemli...



Belçim Erdoğan için papatya falı


Bu kış çekeceği filmin senaryosu içine sinmeyince onu rafa kaldırıp, yaz filmi projesinin senaryo çalışmalarına kaldığı yerden devam eden Yılmaz Erdoğan ve eşiyle ilgili iki haber vardı dün gazetelerde.

Kelebek’in sürmanşetten verdiği habere göre Yılmaz Erdoğan, bu yaz çekeceği “Vizontele 3”te oyuncu eşi Belçim Erdoğan’ı da oynatacak.

Günaydın’ın manşetten verdiği Yılmaz Erdoğan haberin kutu başlığı ise şöyleydi:

“Vizontele 3”te Belçim’e rol yok.

Habere göre Erdoğan, “Belçim çok iyi oyuncu ama karım olduğu için onu oynatacak değilim. Bu senaryoda ona göre rol yok. Ben de bir filmde oynamasını dört gözle bekliyorum” dedi.

Şimdi gel de çık işin içinden...

Belçim Erdoğan, “Vizontele 3”te oynayacak mı, oynamayacak mı?
7 Mart 2008 - Milliyet
Ali Eyüboğlu - ALİCE

Hiç yorum yok: