20 Mart 2008 Perşembe

Meslekleri Efes Kızı olmak

19 Mart 2008 - Milliyet

CAFE SOHBETLERİ


ALİ EYÜBOĞLU


Efes Kızları’nda önce dansçıydı şimdi takımın koordinatörü. Müjgan Madanoğlu Şeker 13 kişilik ekiple haftanın beş günü çalışıyor.

“Maçın gidişatına göre hareket ediyoruz. O anda sıcak bir ortam olmuşsa klasik müzikle çıkıyoruz. Koreografiyi ambiyansa göre yönlendiriyoruz” diyor.
Geçen hafta elime ulaşan Efes Kızları’na ilişkin dosyadaki bilgiler ve fotoğraflar bir hayli ilgimi çekti. Çünkü, maç öncesi veya maç arasında müzik eşliğinde sergiledikleri danslarla Efes Pilsen Basketbol Takımı’na ve taraftarlarına moral motivasyon sağlayan Efes Kızları’nı oluşturan 13 kişiden 12’si, ya üniversite mezunu ya da üniversite öğrencisiydi.

Bu kızların nasıl seçildiğini, nasıl çalıştıklarını, ne kadar kazandıklarını ve amigo ya da ponpon kızların bu işi hobi mi yoksa meslek olarak mı yaptıklarını öğrenmek için 34 yaşındaki koordinatörleri Müjgan Nadanoğlu Şeker’le, eşi Alkan Şeker’in Spor Müdürü olarak görev çalıştığı Kanyon’daki MAC Sports Center’da konuştuk.


Marmara Üniversitesi Spor Yüksek Okulu mezunusunuz. Efes Kızları’nda önce dansçıydınız, şimdi takımın koordinatörüsünüz. Okula başladığınızda hedefiniz neydi, şimdi hedefin neresindesiniz? Biraz kendinizi tanıtır mısınız?
Annem ev hanımı, babam kaptan. Maltepe’de doğdum,spor hayatım okulda başladı. Dans hep hayatımda vardı. Spor Akademisi’nde ilk senede bir spor markasının dans takımının elemeleri oldu. Oraya girdim. Ama hedefim hep bir dans takımımın olmasıydı. Sonra sportif bir dans grubuyla çalışmaya başladım. Aerobik ve dans takımında yarıştım, Türkiye birinciliklerim var. Şimdi de Efes Kızları’nın başındayım... Hedefime ulaştım yani...


‘Her şey dansla bitmiyor’


Efes Kızları’na katılmanız nasıl oldu?
2002 yılında dansçı olarak seçmelere katıldım ve seçildim. Bir sezon dans ettim, ikinci sezon koreograf oldum, üçüncü sezon koç oldum, şimdi de koordinatörlük yapıyorum.


Efes Kızları’nın hikâyesini anlatır mısınız? Sabah “Biz Efes Kızlarıyız” diye mesaiye mi başlıyorlar, yoksa maçtan maça mı onların işleri?
Efes Kızı olmak bir meslek. Haftanın beş günü dört saat çalışıyorlar. Onun dışında hafta sonları maçımız oluyor. Euro Lig’den elenene kadar hafta arası akşamları da maçımız oluyordu. Haftanın beş günü artı hafta sonu da çalışıyorlar.


Efes Pilsen takımı o kadar çalışıyor mu ki?
Çalışıyor. Kızlar sigortalılar. Servisleri, yemekleri var. Onların da mesleği bu...
Asgari ücret mi alıyorlar?


Asgari ücret değil tabii ki aldıkları... Belli bir maaş ve artı primleri var. Para işlerine girmeyelim... İyi kazanıyorlar.


Peki kızları nasıl buluyorsunuz?
Seçmeler yapıyoruz. Bu sene seçmeleri yaparken hamileydim üstelik. Evime bile çağırdıklarım oldu eleme yaparken...


Evinize çağırdığınız zaman ne yapıyorsunuz?
Evde dans stüdyosu gibi bir bölüm var. Orada kameraya çekiyorum. Sonra o görüntüleri Efes Pilsen’e izletiyorum. Şayet beğenilirse tekrar seçmeye çağırıyoruz.


Şu anki 13 kişiyi kaç kişi arasından seçtiniz?
300 kişiyi falan görmüşümdür. Oturup sohbet ediliyoruz. Belli bir disiplin anlayışı var Efes Pilsen Spor Kulübü’nün... Ona uyum sağlayabilecek mi? Her şey dans etmekle bitmiyor.


Özel hayatına, yaşantısının kulübe zarar verip vermeyeceğine mi bakıyorsunuz?
Aynen öyle... Özel hayat çok önemli.


Efes’i tutmak mecburiyeti var mı?
Evet bunu da soruyorum. Çünkü Efes Kızı olabilmek için takımına gerçekten yürekten bağlı olmak gerekiyor. Benim takımda Fenerli, Beşiktaşlı arkadaşlarım da vardı. Ama hepsi dönüş yaptı artık.


Efes Kızları, takımın basket maçı olmadığı zamanlarda da dört saat çalışıyor mu?
Sezon bittiğinde 15 günlük bir iznimiz oluyor. Ondan sonra mini cub’lar oluyor. Temmuzda bir ara veriyoruz, Ağustosta yeniden çalışmalara başlıyoruz.


Deplasmana gidiyor musunuz?
Hayır. Sadece Abdi İpekçi’de takımın ev sahibi olduğu maçlara gidiyoruz.


Takım deplasmana gidince sizin için tatil yani?
Ev sahibi takım izin vermiyor. Sonuçta ev sahibi takımın da kendi dans takımı olabilir.


Var mı öyle takımlar?
Beşiktaş yaptı, Fenerbahçe denedi, tutturamadılar. Türk Telekom’un var sanıyoruz, hâlâ devam ediyor. Efes Pilsen kadar kimse ciddi bakmadı bu işe...


Seyircilerden tezahürat alıyor musunuz? Futbol kulüplerinde işler kötü gidince seyirci “Sen oyna başkan, sen oyna” diye bağırır. Sizde de “Siz oynayın kızlar” diye tempo tutuyorlar mı?
Bize de yapıyorlar. Maç oynanırken biz kenarda bekliyoruz. Uzun zaman mola alınmayınca seyirci “Hoca mola, mola” diye bağırıyor ki mola alınsın da biz çıkıp dans edelim diye...


Bir maç sırasında ortalama kaç defa çıkıp dans şov yapıyorsunuz?
Ortalama 10 defa.


Efes Kızları’nın mutlaka uymak zorunda olduğu ilkeler neler?
Spor Kulübü’nün disiplin anlayışına uygun yaşamak. Fiziğini korumak. Dansta kendini geliştirmek ve eğitimli olmak.


‘Ortamı sakinleştiriyoruz’


Ne kadar katkınız oluyor Efes Pilsen takımına?
Çok oluyor. Biz takıma sadece gaz vermiyoruz. Bazen de ortamı sakinleştiriyoruz. Maçın gidişatına göre hareket eden bir ekibiz. O anda sıcak bir ortam olmuşsa hareketli müzik yerine klasik müzikle çıkıyoruz. İnsanları yatıştıracak bir dansla çıkıyoruz. Hem takımımızı, hem seyircimizi rahatlatmak için. Ama diyelim ki seyircimiz çok sessizleşti, takımın da morale ve desteğe ihtiyacı var, hemen ona göre bir performansla sahne alıyoruz. Koreografiyi ambiyansa göre yönlendiriyoruz. Bazen spor kulübümüzün yöneticilerinden bana mesaj geliyor. Bazen de ben kendim karar veriyorum buna. Ben de bir teknik direktör gibiyim orada, taktik veriyorum. Yeri geliyor çıkmıyoruz.


Posta mı koyuyorsunuz takıma?
Stres yapılmaması gereken bir ortamdır, berabere gidiyordur maç. Hiçbir şeye dokunmamayı gerektiren bir durumdur, çıkmıyoruz o zaman. En ufacık bir şey o sessizliği, büyüyü bozar ya... Onu yapmak istemiyoruz. Aslında zor bizim işimiz.


Rakip takımın moralini bozmak için de bir şeyler yapıyor musunuz?
Varlığımız rakip takımın moralini bozmaya yetiyor. Çünkü sadece Efes’in böyle bir takımı var.


Kızların başka bir iş yapmasına, ne bileyim bir dizide, klipte oynamasına izin var mı?
Kurumsal logomuz altında Efes Kızları olarak teklifleri değerlendiririz ama kızlarımızın ferdi olarak öyle bir şey yapmalarına izin vermiyoruz.


Mesai dışındaki özel hayatlara da karışıyor musunuz?
Efes Pilsen markasına zarar vermedikten sonra ne yaptıkları ilgi alanımıza girmiyor. Ama markamıza zarar veren bir şey yaptıkları zaman çok katıyız bu konuda direkt yollarımızı ayırırız.


‘Hamilelikte 20 kilo aldım’


İkiz bebekleriniz var. Kaç yıllık evlisiniz?
5.5 yıl oldu.


Eşinizle okuldan mı tanışıyorsunuz?
Marmara Üniversitesi’nde aynı gösteri, şov grubundaydık.


İkizlerinizin adları ne, kaç aylık oldular?
Mehmet ve Mira... Sekiz aylıklar henüz...


13 genç kızla uğraşmak mı zor yoksa sekiz aylık ikizlerle mi?
Buna net bir cevap verebilirim, 13 kızla uğraşmak daha zor..


Hamilelikte kaç kilo aldınız?
Hamile kalmadan önce 55 kiloydum. Hamilelikte 20 kilo aldım. Şu anda 57 kiloyum. İki kilo fazlam var, onu da kesinlikle vereceğim.

Hiç yorum yok: